Nu är det jul, här i vårt hus....

2010-12-21 @09:32:59
Ja ni vet resten. För ingen har väl lyckats undgå att det faktiskt snart är jul? Hoppas inte.
Jag är en riktigt jul-människa. Det ska vara lussebullar (och ja det heter bullar), julgodis, glögg, julmust, julmat, gran och klappar för hela slanten. Och självklart får man inte glömma julfilmerna, även att jag fullständigt hatar dem och tycker bara de är äckligt sliskiga så måste de ses under jultiderna. Det är kommer sig lika naturligt som julstressen.


Så här kommer 5 filmer man bara måste se i julens tider.

1. The Nightmare Before Christmas (1993)
- Det hör man ju bara på namnet att det är en julfilm och måste ses. Kan aldrig gå fel med en Tim Burton-film.

2. Berättelsen Om Narnia: Häxan och Lejonet (2005)
- Ingen självklar julfilm egentligen, den har väl inget med ju heller att göra nu när jag tänker efter, men den måste ses.

3. Ensam hemma (1990)
- Typiskt amerikansk komedi- och julfilm. Skituttjatad men är ett måste vid jul.

4. Ensam hemma 2 - Vilse i New York (1993)
- Samma sak där. Barnslig och skituttjatad men måste ses.

5. Grinchen - Julen är stulen (2000)
- Behöver jag ens säga något?


Och såklart ska filmerna avnjutas med en godispåse. Fast inte julgodis. Nej det ska vara till annat, såhär ska en godispåse se ut (fast att det är jul):


Åsikter, kärleksbrev & kommentarer från:

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Åsikt, kärleksbrev eller kommentar här:

Trackback
RSS 2.0